Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Περιεχόμενα Ιστολογίου

Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

Κατασκευή δυναμόμετρου μοτέρ

Μετά από ένα αδρανές μεγάλο χρονικό διάστημα λόγω διακοπών (καλοκαίρι 2011) επανήλθα στον πάγκο  του εργαστηρίου μου.




20 Ιουλίου 2011


Μιας κι έχω καταλάβει πως τα στοιχεία που δίνει ο ΗΚ στις σελίδες των μοτέρ και ESC είναι μάλλον αλλού για αλλού όπως επίσης και τα εμπειρικά ή όχι στοιχεία που δίνουν οι διάφοροι χρήστες των προϊόντων είναι αναξιόπιστα, είπα να οργανωθώ και να φτιάξω μια "δικιά μου" (καταχρηστικά) μεθοδολογία / διαδικασία ελέγχου ενός setup πριν το φορέσω σε ένα μοντέλο.
Για την υλοποίηση αυτού του έργο θα χρειαστώ μάλλον τα εξής:

1) Έναν πάγκο δοκιμής για το setup σαν κι αυτόν στην φωτογραφία παρακάτω:


Θα μπορούσα να το πάρω έτοιμο από εδώ όμως μιας κι έχει άλλη χάρη να το φτιάξεις μόνος σου, είπα να το φτιάξω μόνος μου. 

2) Ένα όργανο μέτρησης βάρους όπως αυτό για να μετράω το βάρος που μπορεί να τραβήξει το κάθε setup (φαίνεται και στην φωτογραφία παραπάνω - μαύρο).


Ε, αυτό δεν μπορούσα να το φτιάξω και το αγόρασα από το ΗΚ.

3) Ένα όργανο μέτρησης Volt, Amper, Watt που τραβάει κάθε φορά το setup σε πραγματικό χρόνο και μεγέθη. Επέλεξα και πήρα αυτό που φαίνεται παρακάτω.


4) Ένα θερμόμετρο υπερύθρων για να μετράω την θερμοκρασία τόσο του ESC όσο και του μοτέρ κατά την ώρα της δοκιμής. Επέλεξα αυτό μιας και έχει μεγαλύτερο εύρος τιμών.




5) Ένα όργανο μέτρησης των στροφών που παίρνει το μοτέρ. Επέλεξα αυτό που φαίνεται παρακάτω μιας και δείχνει πιο προσεγμένο και μιας και είναι και πιο ακριβό ίσως τελικά αποδειχθεί και καλύτερο ποιοτικά.





Αυτό που έμενε τώρα ήταν να έβρισκα τα όρια κάθε μέρους του κάθε setup για να είμαι σίγουρος για το τι μετράω και για το που θα μπορούσα να το τοποθετήσω το κάθε setup. Είδομεν... 


3-4 Σεπτεμβρίου 2011


Εν αναμονή παραγγελίας του θερμόμετρου που είναι χωρίς απόθεμα αυτή τη στιγμή και με όλα τα υπόλοιπα είτε ήδη στα χέρια μου είτε στο δρόμο, ασχολήθηκα όλο αυτό το διάστημα με την κατασκευή της βάσης. Αν και αρχικά κατάφερα κι έβγαλα όλα τα σχέδια ακριβώς όπως θα έπρεπε για την κατασκευή ενός πανομοιότυπου σαν κι αυτό που έδειξα παραπάνω κατά την διάρκεια κοπής των ξύλων (να πω εδώ πως χρησιμοποίησα κόντρα πλακέ θαλάσσης πάχους 8mm για όλα τα μέρη του σχεδόν) έκανα μια λάθος κοψιά (αντί να κόψω αρσενικά-θηλυκά έκοψα αρσενικά-αρσενικά στην βάση) και τελικά όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες παρακάτω βγήκε ένα παρόμοιο, ενδεχομένως και καλύτερο.
Να λοιπόν ο δικός μου πάγκος δοκιμής σε διάφορα στάδια κατασκευής του:


Εδώ βλέπετε την βάση στήριξης των μοτέρ ήδη κολλημένη κι έτοιμη σχεδόν και όλα τα υπόλοιπα κομμάτια που θα κολληθούν σε λίγο.


10-11 Σεπτεμβρίου 2011


Ολοκλήρωσα επιτέλους την κατασκευή της ξύλινης βάσης. Μέχρι και την τελευταία στιγμή έκανα διορθώσεις και νέες επεμβάσεις ώστε να την κάνω κατά το δυνατόν πιο εύκολο να ξεμονταριστεί μέχρι ενός σημείου, αν παραστεί ανάγκη να αντικαταστήσω κάτι στο μέλλον. Δείτε παρακάτω μερικές φωτογραφίες και θα καταλάβετε.