Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Περιεχόμενα Ιστολογίου

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

Επισκευή μοτέρ


20 Αυγούστου 2011



Στο παρελθόν είχα προσπαθήσει να επισκευάσω ένα καμένο μοτέρ, του πρώτου μοτέρ που είχα πιάσει ποτέ στα χέρια μου ως μέρος του HawkSky, αλλά δεν τα είχα καταφέρει.
Είχα ακολουθήσει τις οδηγίες που φαίνονται εδώ http://www.aeromodelistis.com/smfgr/index.php?topic=5430.0 αλλά μάλλον κάπου στην πορεία της επισκευής με κάποιο τρόπο το βραχυκύκλωσα κι έτσι δεν έπαιξε ποτέ ως επισκευασμένο. Επιπλέον έχασα τότε και την ασφάλεια τύπου "ω" που ασφαλίζει τον άξονα πάνω στο μοτέρ.


Κάπου αργότερα μου ήρθε άλλο ένα ίδιο μοτέρ που από δική μου απροσεξία έκοψα τα καλώδια των φάσεων από την ρίζα τους - κοντά στον ροοστάτη. Είπα λοιπόν να προσπαθήσω να τα φτιάξω και τα δύο από την αρχή. Μάλιστα αυτή την φορά θα είχα την ευκαιρία να παρατηρήσω διάφορα σημαντικά πράγματα που στην πρώτη προσπάθεια μου είχαν ξεφύγει, όπως το πάχος του χαλκοσύρματος, τον αριθμό τον στροφών, την φορά των στροφών κ.α. - όλα όσα αναφέρονται και στην συζήτηση που είχα στο παραπάνω forum.


Στις αρχές του καλοκαιριού 2011 λοιπόν έκατσα ένα βραδάκι και τα τύλιξα και τα δύο με την ίδια μεθοδολογία, πάχος χαλκοσύρματος, αριθμό στροφών, πλήθος χαλκοσυρμάτων ανά στροφή, φορά στροφής και εν τέλει τα έκανα "δίδυμα" όπως λένε.
Έλεγξα για τυχών βραχυκυκλώματα και τα άφησα στη μέση. 


Σήμερα 20 Αυγούστου 2011 είπα να τα ξαναπιάσω για να δω τελικά και στην πράξη τί έκανα; θα παίξουν; Έτσι πριν από λίγο τελείωσα με το πρώτο και όντως δουλεύει πολύ καλά. Σκοπεύω να το μετρήσω κιόλας για να δω τι καταναλώσεις έχει και πόσο φορτίο μπορεί να τραβήξει. Μέσα στις επόμενες μέρες θα ασχοληθώ και με το δεύτερο μοτέρ κι ελπίζω να είναι το ίδιο πετυχημένο με το πρώτο.   


21 Αυγούστου 2011 

Τελικά σήμερα 21 Αυγούστου 2011 ασχολήθηκα και με το δεύτερο δίδυμο μοτέρ και αποδείχθηκε πως και αυτό έπαιξε κανονικά. Όλα πήγαν καλά λοιπόν και άρα έχω δυο ίδια μοτέρ που μέχρι τώρα δείχνουν να δουλεύουν πολύ καλά.
Μάλιστα τα μέτρησα και τα δύο με αυτό το όργανο και δίνουν 40,3Wh και τα δύο σε κύκλωμα με μπαταρία 3S1P 1300mAh 25-50C και ESC 30A (αγνώστων λοιπών στοιχείων).
Δείτε παρακάτω σχετικό video που τράβηξα κατά τις δοκιμές.




Κατάθεση εμπειριών και αίτηση ερμηνείας των αποτελεσμάτων που φαίνονται στο παραπάνω video έγινε και στο post:


http://www.aeromodelistis.com/smfgr/index.php?topic=5430.msg84433#msg84433

28 Αυγούστου 2011


Μετά από μια μακροσκελή συζήτηση που είχα με άλλους αερομοντελιστές  (κυρίως τον Κυριάκο) στο παραπάνω link συνειδητοποίησα πως τελικά δεν είχα επισκευάσει τα μοτέρ μου αλλά είχα φτιάξει δύο νέα, δηλαδή δύο με νέα χαρακτηριστικά που μέχρι στιγμής μένουν άγνωστα.
Στο συμπέρασμα αυτό καταλήξαμε μιας και τελικά είχα παρερμηνεύσει το excel που είχα βρει στο σχετικό θέμα στο forum.
Έτσι σε μια προσπάθεια να βοηθήσω και άλλους να μην κάνουν το ίδιο λάθος με μένα βελτίωσα το excel με το να του προσθέσω μερικές επεξηγήσεις στα ελληνικά. Η τροποποιημένη μορφή του excel φαίνεται παρακάτω.



Το αρχείο μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις διάφορες περιελίξεις μοτέρ μπορείτε να βρείτε εδώ:


Περιέλιξη τύπου ΔΕΛΤΑ (DELTA)

Περιέλιξη τύπου ΑΣΤΡΟΥ (STAR)

Αναλυτική περιγραφή (βήμα-βήμα) περιέλιξης τύπου ΔΕΛΤΑ

Σύγκριση τύπων περιέλιξης DELTA vs STAR:

Για τον ίδιο αριθμό στροφών γύρω από κάθε δόντι ισάριθμων νημάτων με το ίδιο πάχος και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά, έχουμε τις εξής διαφορές:
Η περιέλιξη τύπου ΔΕΛΤΑ αποδίδει περισσότερη δύναμη στρέψης  στο μοτέρ κατά 73% σε σχέση με την περιέλιξη τύπου ΑΣΤΡΟΥ.

Δηλαδή, η περιέλιξη τύπου ΔΕΛΤΑ έχει:
  • DELTA καταναλισκόμενη ισχύς σε Watts = 1,73 Watts STAR
  • DELTA Ampere μέγιστης λειτουργίας / κατανάλωσης (απαιτήσεις σε μπαταρία) = 1,73  Ampere  STAR
  • DELTA στροφές (Kv) ανά Volt παρεχόμενης τάσης ρεύματος = 1,73  Kv STAR
Αλλά η περιέλιξη τύπου ΔΕΛΤΑ έχει μικρότερη δυνατότητα έλξης βάρους:
  • DELTA έλξη βάρους (Kt) ανά Volt παρεχόμενης τάσης ρεύματος = 0,27  Kt STAR 
Σε περίπτωση που αναρωτιέστε γιατί 1,73=1+0,73=+73% αυτό βγαίνει από μαθηματικούς υπολογισμούς και είναι η τετραγωνική ρίζα του 3 και 3 λόγω των 3 φάσεων που δέχονται τα μοτέρ αυτά από τους ελεγκτές ταχύτητας (ESC).


13 Ιουλίου 2015

Σήμερα έκτασα κι επισκεύασα ένα άλλο μοτέρ που στον στάτορα είχε 12 δόντια και στον ρότορα 14 μαγνήτες, βάσει των όσων αναφέρονται εδώ


Δεν έβαλα 0,26mm σύρμα, όπως είχε η περιέληξη αρχικά - εργοστασιακή, αλλά 0,4mm αυξάνοντας τις περιελήξεις από 12 που ήταν εργοστασιακά (σε κάθε δόντι - με άλλη πλέξη) σε 7 σε κάθε δόντι (όπως δείχνει το σχήμα παραπάνω), βάζοντας δύο σύρματα σε κάθε πέρασμα, όπως δείχνουν και η φωτογραφία παρακάτω.


Το μοτερ τελικά έγινε 850KV και με 150W στα 12,6V με GWS 8040 προπέλα. Πιστεύω πως με περισσότερες περιελήξεις και 2S μπαταρία θα είχε μεγαλύτερη ισχύ - τράβηγμα.
Σκοπεύω να το χρησιμοποιήσω σε ένα 3D Τ28 που έφτιαξα μόλις.