Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Περιεχόμενα Ιστολογίου

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Spektrum DX7 - Εγχειρίδιο* λειτουργίας στα Ελληνικά

 Παρακάτω μπορείτε να βρείτε το εγχειρίδιο της τηλεκατεύθυνσης Spektrum DX7 όπως προσπάθησα να αποδώσω στα Ελληνικά.


ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣΤο παρόν έγγραφο καταχρηστικά και μόνο μπορεί να ονομάζεται εγχειρίδιο κι έτσι χρησιμοποιείται ο όρος εντός του, καθόσον δεν αποτελεί επίσημη μετάφραση του αντίστοιχου προστατευμένου για πνευματικά δικαιώματα Αγγλικού αρχείου κατ’ εντολή του κατασκευαστή της συσκευής: Horizon Hobby, Inc. – ΗΠΑ.  
Το παρόν αποτελεί μια προσωπική προσπάθεια μετάφρασης του εγχειριδίου της συσκευής για προσωπικούς και όχι για εμπορικούς ή άλλους λόγους. Στο παρόν δίνονται ενδεχομένως επιπλέον ή λιγότερες πληροφορίες από το αγγλικό κείμενο. Κατά συνέπεια αποποιούμαι κάθε νομικής ή άλλης ευθύνης ήθελε προκύψει από την εφαρμογή όσων γράφω σε αυτό από τρίτους. 
Παρακαλώ ανατρέχετε πάντα στο πρωτότυπο εγχειρίδιο της συσκευής που μπορείτε να βρείτε εδώ: http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/Files/SPM2710_DX7_Manual.pdf βάσει του οποίου έγινε η παρούσα προσπάθεια απόδοσης στα Ελληνικά ή στο ανανεωμένο εγχειρίδιο που βρίσκεται εδώ: http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/Files/DX7_Manual.pdf

Η παρουσίαση του εγχειριδίου θα γίνεται τμηματικά ανά σελίδα* μέχρι να ολοκληρωθεί και τότε θα δοθεί και όλο μαζί ως αρχείο για όποιον θέλει να το κατεβάσει.

* Οι σελίδες αποσύρθηκαν εφόσον πλέον υπάρχει όλο το αρχείο παρακάτω. 



Το παραπάνω εγχειρίδιο* μπορεί να βρεθεί πλέον εδώ σε μορφή pdf αρχείου.


Αύγουστος 2012

Μετά από αρκετή ή και όχι χρήση της DX7 μπορεί να παρουσιαστεί η ανάγκη να επαναφερθεί στην εργοστασιακή κατάσταση ή να επιλέξετε άλλη αρχική κατάσταση λειτουργίας (επιλογή διαμόρφωσης, διακοπτών κ.α.). Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει είτε να σταλεί στην κατασκευάστρια εταιρεία είτε σε έναν εξουσιοδοτημένο συνεργάτη της για επανα-προγραμματισμό. Αυτή η λειτουργία γίνεται μέσα από το κρυφό μενού της συσκευής που γνωρίζουν μόνο αυτοί. 

Πρόσφατα ανακάλυψα στο ΥouΤube έναν οδηγό επαναφοράς της DX7 στην αρχική της εργοστασιακή κατάσταση ή με άλλα λόγια πρόσβασης στο "secret service menu". Ο οδηγός (δυστυχώς με παραμορφωμένη φωνή, για ευνόητους λόγους) βρίσκεται εδώ.
Κατά αυτόν τα βήματα για πρόσβαση στο μυστικό εργοστασιακό μενού είναι τα εξής:

1) Ξεκινάμε με την DX7 κλειστή.
2) Βάζουμε όλους τους διακόπτες σε Ουδέτερη θέση (το stick του γκαζιού τέρμα κάτω).
3) Μπαίνουμε στο Μενού Συστήματος.
4) Μπαίνουμε στο Μενού Επαναφοράς Ρυθμίσεων Μοντέλου.
5) Επιλέγουμε (το βελάκι να δείχνει) Data Reset.
6) Ξεκινάμε έναν κύκλο επαναλαμβανόμενων κινήσεων:
6α) Πατάμε το κουμπί INCREASE μία φορά και αμέσως μετά βάζουμε τον διακόπτη AILERON D/R στην θέση 1.
6β) Αμέσως μετά πατάμε το κουμπί DECREASE μία φορά και αμέσως μετά βάζουμε τον διακόπτη AILERON D/R στην θέση 0.
Έτσι κλείνει ο κύκλος των κινήσεων που πρέπει να επαναλάβουμε τρεις (3) φορές.
7) Μόλις η DX7 καταλάβει πως είμαστε "ο μηχανικός" της κάνει επανεκκίνηση και ακολουθούν οι εξής δέκα (10) έλεγχοι:
7α) Έλεγχος οθόνης για καμένα pixels. Όλη η οθόνη πρέπει να μαυρίσει. Αν κάποιο σημείο παραμείνει ως έχει δηλώνει καμένο pixel στο σημείο αυτό.
7β) Πατάμε το κουμπί DOWN για να πάμε στον επόμενο έλεγχο ή το κουμπί UP για να επιστρέψουμε στον προηγούμενο.
7γ) Επόμενος έλεγχος η κατάσταση των καναλιών και τα όρια εντολών. Φαίνονται τα όρια 0 έως 100 των κινήσεων ανά κανάλι και τα κάτω -25% έως 0 και άνω 100 έως 125% όρια. Λογικά αυτά με κάποιο τρόπο μπορούν να αλλάξουν.
7δ) Επόμενος έλεγχος ο αλγόριθμος επικοινωνίας μάλλον. Δεν καταλαβαίνω γρι από το τι δείχνει η οθόνη και πως μπορείς να επέμβεις σε κάτι από όλα αυτά και με ποιο όφελος.
7ε) Επόμενος έλεγχος η επιλογή επαναπρογραμματισμού της DX7. Πάνω αριστερά φαίνεται η τρέχουσα έκδοση του λογισμικού σε ποιο απλά λόγια. Αν θέλουμε να κάνουμε κάποια επέμβαση (αναβάθμιση θα το έλεγε η "μαμά" εταιρεία) επιλέγουμε το κουμπί CLEAR.
7στ) Επόμενος έλεγχος το Factory PLL. Δεν καταλαβαίνω τι μπορεί να είναι επίσης πως μπορείς να επέμβεις σε κάτι και με ποιο όφελος. Πάντως στον επόμενο έλεγχο ζητείται επιβεβαίωση τυχών αλλαγών με το πάτημα του κουμπιού CLEAR. Υποπτεύομαι πως μπορεί να είναι έλεγχος των 3 καναλιών που ελέγχονται από τους διακόπτες. 
7ζ) Επόμενος έλεγχος αφορά τα κανάλια που ελέγχονται από τα sticks. Τα αρχικά ST μπροστά από κάθε ομάδα δεδομένων μάλλον προέρχεται από την λέξη stick. Επίσης άγνωστο τι σημαίνουν οι αλγόριθμοι και πως μεταβάλλονται και για ποιο όφελος.
7η) Επόμενος έλεγχος το κέντρο των sticks.
7θ) Επόμενος έλεγχος η τάση συναγερμού της DX7, δηλαδή σε ποια τάση της μπαταρίας θα ξεκινήσει να χτυπά ο βομβητής της.
7ι) Επόμενος έλεγχος η θέση των διακοπτών, μάλλον. Που θέλουμε να έχουμε τον διακόπτη σε θέση 0 και που σε θέση 1 μάλλον.
Με το πάτημα του κουμπιού DOWN άλλη μια φορά κλείνει ο κύκλος ελέγχων του μυστικού μενού.                   

Μπορεί όμως ακόμα και σε σχετικά σύντομο χρόνο από την αρχή λειτουργίας της για κάποιο λόγο να "χτυπήσει" όπως λέμε και να βγάλει "system error" στην οθόνη και η DX7 να σταματά εκεί, να μην εκκινεί δηλαδή κανονικά και να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί κανονικά. Σε αυτή την περίπτωση αν η DX7 δεν σταλεί για ξε-μπλοκάρισμα στην κατασκευάστρια εταιρεία ή σε έναν εξουσιοδοτημένο συνεργάτη της δεν πρόκειται να ξαναπαίξει σωστά. 
Ψάχνοντας στα διάφορα fora βρήκα μια λύση που μπορεί να βοηθήσει εύκολα και γρήγορα. Η πηγή πληροφόρησής είναι αυτή και τα βήματα που πρέπει να κάνουμε είναι τα εξής:

1) Ξεκινάμε με την DX7 κλειστή.
2) Βάζουμε όλους τους διακόπτες σε Ουδέτερη θέση (το stick του γκαζιού τέρμα κάτω).
3) Βάζουμε τον διακόπτη Mix-Rudder D/R στην θέση 1.
4) Βάζουμε τον διακόπτη Elevator D/R στην θέση 1.
5) Βάζουμε τον διακόπτη Flap Mix  στην θέση 0.
6) Βάζουμε τον διακόπτη Aux2  στην θέση 1.
7) Βάζουμε τον διακόπτη Aileron D/R  στην θέση 0.
8) Με το κουμπί UP πατημένο ενεργοποιούμε (power ON) την DX7.
Αν τα παραπάνω είναι σωστά πλέον η ένδειξη στην DX7 "system error" θα εξαφανιστεί και θα εκκινήσει κανονικά.

Αν η DX7 βγάζει "backup error" ή "system error" προφανώς δεν μπορούμε να μπούμε στο "secret service menu". Πρέπει πρώτα να την ξεμπλοκάρουμε.

Αν τώρα δεν αντιδρά καθόλου όταν την ανοίγουμε τότε μάλλον την έχουμε κάψει με αντίθετης πολικότητας πηγή. Όμως ευτυχώς υπάρχει εσωτερική ασφάλεια που καίγεται πρώτη και μπορεί να αλλαχθεί σχετικά εύκολα. Δείτε εδώ πως.




http://www.rc-soar.com/spektrum/index.htm 

Spektrum DX7 Programming NotesIntroduction and brief review

The Spektrum DX7 is the first full-range 2.4 GHz radio control system for R/C modellers. I reviewed it in the 2007 April issue of RCMW, and found it to be a well featured system (if not quite as flexible as some other 7-channel radios). It is nicely constructed, and provides a rock solid radio link.

Downsides are the poor balance of the box, rather archaic programming (though by no means worse than some other Far Eastern radios), and the need to install two receivers in the model.
The spread spectrum data link is very robust however, and as a result the set has become very popular here in the UK.
Here are some programming notes which owners may find useful.
Programming 4-Servo Wings
The increasing popularity of 3D electric models and F3x sailplanes has made support for four-servo wings almost essential in mid-range radios. While the stock mixers on the DX-7 only support two servos, the other two servos can be driven by means of a couple of PMIX's and a bit of effort.
So, let's see how to implement a basic 4-servo setup to support the following:
* 4-servo Aileron
* 4-servo Camber
* 4-servo Snapflap
STEP 1: Configure Flapperons
in the System menu, set the model type to ACRO, and the wing type to Flapperon (and optionally enable the V-tail mixer).
STEP 2: Connect the Servos
The table below shows the servo assignments. The wing servos are shown in purple - chs 2 and 6 are assigned to the inner surfaces ('flaps'), while chs 5 and 7 are assigned to the outer surfaces ('ailerons').

Rx ChannelConnect this Servo
1THROThrottle
2AILERight Inner
3ELEElevator
4RUDDRudder
5GEARLeft Outer
6FLAPLeft Inner
7AUX2Right Outer

STEP 3: Disable the 'Gear' switch
The Gear function must be disabled, so it doesn't affect channel 5.
1) Enter the SERVO TRAVEL menu
2) Set the servo travel for 'Gear' to zero/zero.
STEP 4: Configure Flap system
The DX-7 provides a choice of activation method for flaps. The 'System' option will suit most sailplane pilots. It provides a choice of three flap presets, selectable via the flight-mode switch.
1) Enter the SYSTEM->INPUT SELECT menu.
2) Select 'system'.
3) Set FLAP TRIM=INH
STEP 5: Configure the mixers
In the final step, we'll set up the stock mixers for the inner surfaces, with PMIX's for the outer.

FunctionMixer MenuRateOffset
Inner Snapflap[ELEV->FLAP]D=0/U=+10n/a
Inner Camber[FLAP SYS]NORM=0
MID=10
LAND=15
Inner Aileron[D/R] (to set travel)
Outer Snapflap[PMIX3]: Elev->Gear0/+100
[PMIX4]: Elev->Aux20/+100
Outer Camber[PMIX1]: Flap->Gear+100/+1000
[PMIX2]: Flap->Aux2+100/+1000
Outer Aileron[PMIX5]: Aile->Gear+100/+1000
[PMIX6]: Aile->Aux2-100/-1000

Notes
* PMIX5/6 must be used for the outer-aileron mix in order for the aileron trim lever to work.
* Aileron travel is set in two places:
1) Dual Rate. This adjustment affects all four servos.
2) PMIX5/6. This adjustment affects outer surfaces only.
* Differential is adjusted differently for inner and outer surfaces:
1) For inner surfaces, use the Diff menu.
2) For the outer surfaces, set different up/down rates in PMIX-5 and PMIX-6.

Crow Mixing
Owners of F3B/F/J sailplanes will be wondering whether the DX-7 can be used for crow brakes. Well yes it can, but the programming is tricky. Actually it's actually pretty horrible especially if you're used to the flexibility of a Multiplex radio as I am.
The main problems are:
1) insufficient PMIX's to support crow mixing in addition to the basic mixing described above. As a result, two of the mixes above have to be dropped.
2) the unpredictable effect of the Offset parameter in the Throttle mixes. This makes it tricky to set the crow travel accurately on the outer surfaces (it's easy enough on the inner flaps).
Nevertheless, here's my solution for crow. In order to free up PMIX's for crow, I've dropped two of the mixes, namely snapflap and camber on the outer surfaces.

FunctionChMixer MenuRateOffset
Inner Snapflap[ELEV->FLAP]D=0/U=+10n/a
Inner Camber[FLAP SYS]NORM=0
MID=10
LAND=15
Inner Aileron[D/R] (to set travel)
Inner Crow[PMIX3]: Thro->Flap+50/+50+100
Outer Crow[PMIX1]: Thro->Gear+50/+50-100
[PMIX2]: Thro->Aux2+50/+50-100
Crow/Elev Compensation[PMIX4]: Thro->Elev0/+250
Outer Aileron[PMIX5]: Aile->Aux2+100/+1000
[PMIX6]: Aile->Gear-100/-1000

Summary
We've seen how it is possible to program a basic 4-servo wing up quite easily if you don't need crow brakes.
Crow brakes are possible but with some compromises and difficulties.
It's worth remembering that the DX-7 also lacks flight modes and curves, and there may be installation issues arising from the twin receivers. While some modellers get around the latter by using the AR6100 park-fly receiver, this practice is not recommended for full-range applications.
Implementing a Throttle Kill function
There is no throttle kill function provided with the DX-7, instead there's 'Throttle Idle Recovery'.

For those who prefer a traditional Kill function, here's a solution which works off the MIX switch:
* Use PMIX-5 or PMIX-6
* mix THRO->THRO
* SW=MIX
* Rate = -100 / -100 (note both negative)
* Offset = -125 (note negative)
Note 1: use only PMIX-5 or 6, otherwise the kill setting will vary with idle trim.
Note 2: The kill position is adjusted via Offset.

Channel Assignments
Table below shows channel assignments of the DX-7.

Wing Type
Ch #NormalFlapperonV-tailDeltaNotes
1Throttle
2AileronFlapperonElevon
3ElevatorVtailElevon
4RudderVtail
5Gear
6FLAPFlapperonlabeled as 'AUX1' on AR7000
7AUX2

Mixing Architecture
The mixing architecture is quite simple.
Mixers: Simple case
Consider a mixer C1 -> C2, e.g. THRO -> ELEV
In the simple case (e.g. for Normal wing type), moving stick C1 will effect just the channel corresponding to C2. So with THRO -> ELEV mixer, moving the throttle stick will modify the signal to servo #3 .
Mixer: special cases
Things are only a little more complicated for the special wing types. Again, consider a mixer C1->C2. The table below shows the effect of different C2 and wing types:

Wing TypeC2Output ChannelsRelative sense
FlapperonAILE#5, #6opposite sense
FLAP#5, #6same sense
DeltaAILE#2, #3opposite
ELEV#2, #3same
V-tailRUDD#3, #4opposite
ELEV#3, #4same

Examples for wing type = Flapperon
* Rudd -> Aileron
Here, C2= Aileron, so the mix drivers flapperons in opposite directions (i.e. as ailerons). Possible applications include:
1. Coupling of ailerons to rudder, where the rudder is the primary turn control.
2. Roll correction during knife edge.
* Elev -> Flap
Here, C2=Flap. Displacing the elevator stick causes flapperons to move in the same direction. Use this to implement 'snapflap'.

Pulse Widths
Measured on aileron channel, trim at centre, all settings at default values (measured using servosim).

Servo TravelMin (mS)Max (mS)
+50/+501.31.7
+100/+1001.11.9
+125/+1251.02.0
+150/+1500.92.1

Interestingly, the DX-7 outputs eight (not seven) channels at the DSC interface.