Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Περιεχόμενα Ιστολογίου

Σάββατο 15 Ιουλίου 2017

Το πρώτο μου FPMG - δοκιμές

13 Ιουλίου 2017

Επιστροφή στην Αθήνα από το χωριό όπου ένα σπασμένο καλάμι μου έδωσε το έναυσμα για την κατασκευή του πρώτου μου Fishing-Pod Motor Glider (FPMG).
Το καλάμι μήκους 110cm και βάρους 92g θα αποτελέσει την άτρακτο ενός μοτο-ανεμόπτερου, όμως για να μπορέσει να μπει πάνω του το φτερό και το οριζόντιο σταθερό ακριβώς στο ίδιο επίπεδο έπρεπε να ξεκινήσω πρώτα από το σημείο στήριξης του φτερού.


Έτσι πήρα μια balsa 3mm διατάσεων 250x45mm και δυο στικάκια ίσου μήκους από κόντρα πλακέ θαλάσσης διατομής 10x10mm και τα κόλησα με λεπτή CA ώτσε να μπορέσει να εισχωρήσει μέσα στους πόρους των ξύλων. 



Με μιά μικρό στένεμα στο ένα άκρο κόλησσα και το άλλο στικάκι με το σόκορό του στην balsa. Με τσιμπήδες τα κράτησα μέχρι να κοληθούν πάνω σε ένα χοντρό γυαλί ώστε να μην υπάρχει περίπτωση στρέβλωσης.


Εν τω μεταξύ έτριψα το καλάμι ψαρέματος στο σημείο που θα κοληθεί με την βάση στήριξης του φτερού.




Το συνολικό βάρος της βάσης στήριξης του φτερού έφτασε τα 32g και είναι έτοιμη να κολληθεί στο καλάμι, περίπου στα 60cm από το πίσω άκρο που θα βρίσκεται η ουρά.
  

Για να κολλήσει γερά και κυρίως να γεμίσει το κενό μεταξύ του κυλίνδρου του καλαμιού και της τερτάγωνης διατομής της βάσης στήριξης του φτερού, επιλέχθηκε μια αυτοδιογκούμενη κόλλα PU.
  

Επειδή όμως η κόλλα PU δεν κολλά καλά αν δεν βρεθεί υπό πίεση, κι επειδή η πίεση που θα ασκούσε η κόλλα θα μπορούσε να ανοίξει / στρεβλώσει την βάση στήριξης του φτερού αμέσως μετά την διαβροχή του καλαμιού και άπλωμα της κόλλας στις εσωτερικές γωνίες της βάσης στήριξης χρησιμοποιήθηκαν πάλι τσιμπήδες για να στερεωθεί η όλη κατασκευή πάνω στο ίδιο χοντρό γυαλί και για να ασκηθεί πίεση στο καλάμι να πατήσει πολύ καλά μέσα στην βάση στήριξης του φτερού.   


Η επιτυχία της κόλλησης φάνηκε από πολύ νωρίς καθώς περίσσεια κόλλας έβγαινε από τα δύο άκρα της κατασκευής και όχι από πάνω (κάτω από τον χάρακα).  


Η περίσσεια αυτή κόλλα απομακρυνόταν σταδιακά ώστε να μην προξενήσει κόλληση με το γυαλί ή τις τσιμπήδες και τον χάρακα. Αυτή η κόλλα κολλά τα πάντα!



Το συνολικό βάρος της κατασκευής είχε φτάσει ήδη στα 126g αλλά πλέον είχαν γίνει ένα σώμα. Για προστασία της balsa εξωτερικά (εκεί που θα πατήσει το φτερό) τοποθετήθηκε πάνω της μια ταινία με σταυρωτά υαλονήματα.




Επόμενο βήμα ήταν να κατασκευαστεί το οριζόντιο σταθερό του μοντέλου. Για να μην το βαρύνω περισσότερο αργότερα με την χρήση υαλοταινίας και carbon-βεργας χρησιμοποίησα το υπόλοιπο κομμάτι της balsa ως πυρήνα και το έντυσα με Depron 2.25mm. 


Αρχικά το έκανα μήκους 50cm και το άφησα σχεδόν παραλληλόγραμμο αλλά αυτό μελλοντικά μπορεί εύκολα να διορθωθεί. Κυρίως θα εξαρτηθεί από το βάρος της ουράς και το ζύγισμα του μοντέλου.


Στην ίδια λογική έφτιαξα και το elevator πλάτους 45mm. Το ντύσιμο με το Depron επίσης μου άφηνε περιθώρια να διαμορφώσω αργότερα σχετικά εύκολα μια αεροτομή σε stabilizer και elevator.



Ο σχηματισμός του sandwich με κόλλα Epoxy δύο συστατικών 30 λεπτών της ώρας ώτσε να έχω το απαραίτητο χρόνο να την απλώσω και στις δύο όψεις της balsa.



Μετά την κόλληση όλων των μερών, την φαλτσοτομή του elevator και την στερέωσή του δίκην μεντεσέ με σταυρωτή υαλοταινία στο stabilizer και τέλος την απόδοση μιας πρόχειρης όψης το συνολικό βάρος έφτασε τα 50g.
Αυτό που μου άρεσε περισσότερο κι ευελπιστούσα να συμβεί εξ αρχής ήταν να έχει μια επαρκή διαμήκη ακαμψία ώστε να μην χρειάζεται επιπλέον ενίσχυση. Και τελικά την είχε. Οπότε μόνο μια χαρτοταινία ίσως κολληθεί περιμετρικά στο τέλος για προστασία στις προσγειώσεις και την αποθήκευση.



Επόμενη και κρίσιμη κίνηση ήταν να κοληθεί πάνω στο καλάμι στην σωψτή γωνία. Πανεύκολα και με σιγουριά λοιπόν έγινε και αυτή η κόλληση με Epoxy όπως φαίνεται στις φωτογραφίες που ακολουθούν. 





Το συνολικό βάρος της κατασκευής είναι 179g. 


Πλέον ήταν καιρός να σκεφτώ το φτερό και ποια αεροτομή θα έχει. Μιας και το θέμα του βάρους πήγαινε σχετικά καλά είπα να προτιμήσω μια πιο γρήγορη και με λιγότερη οπισθελκουσα αεροτομή. Αν και αρχικά σκέφτηκα να έχει και μια διαφοροποίηση κατά μήκος (με SD7037 στην ρίζα του φτερού και AG24 στο άκρο του) τελικά κατέληξα να μην το κάνω και έμεινα στην SD7037 σε όλο το μήκος του. Θα του δώσω όμως ένα σχετικό στένεμα προς τα πίσω με το χείλος προσβολής να παραμένει ευθύγραμμο. Έτσι θα ξεκινά με 240mm στην ρίζα και θα καταλήγει στα 220mm στο άκρο του. 


Το μήκος του φτερού θα είναι 2000mm και θα διατρέχετε από ένα κεντρικό δοκάρι στην κορυφή από carbon-βεργα Φ6/4mm.